W TYM JEDNYM MIEJSCU ZNAJDUJĄ SIĘ WSZYSTKIE WAŻNE INFORMACJE DLA STUDENTÓW I ROKU.
SPRAWDZAJCIE TEN ODNOŚNIK REGULARNIE!
(Informacje będą edytowane na bieżąco)
Ważne daty:
- 1 października 2024 (wtorek) – Inauguracja nowego roku akademickiego dla studentów I roku. W tym dniu studenci I roku nie mają zajęć dydaktycznych.
Aby zapewnić podniosły charakter uroczystościom inauguracyjnym prosimy Państwa o stosowny ubiór.
Zaproszenie na inaugurację po rozwinięciu:
- 3 października 2024 (czwartek) – Uczelniana Inauguracja roku akademickiego. Odwołane są zajęcia dydaktyczne dla wszystkich studentów Politechniki Krakowskiej.
Co Was czeka w najbliższych dniach?
Po inauguracji studenci mogą udać się do Dziekanatu* podpisać ślubowanie i odebrać legitymację. Szkolenia** będą sukcesywnie odbywać się w trakcie pierwszego miesiąca (studia stacjonarne) lub pierwszego semestru (studia niestacjonarne) dla kolejnych grup. W dniu 1 października Dziekanat jest czynny wyłącznie dla studentów 1 roku.
W pierwszym miesiącu zajęć mogą zdarzyć się odwołania zajęć i zamiany sal na zajęcia. Śledźcie naszą stronę wydziałową i Facebooka. A potem… uczęszczajcie na zajęcia, by czerpać jak najwięcej i bez problemu zamknąć pierwszą sesję.
* Dziekanat – miejsce, w którym student załatwi wszystkie sprawy studenckie, otrzyma poradę, przedłuży legitymację, uzyska informacje co/gdzie/kiedy/dlaczego, i inne.
** terminy szkoleń mogą być ustalone na 1 października br. – sprawdź niżej.
W DZIEKANACIE (II piętro, budynek główny):
Studia stacjonarne (pok. 226)
Odbiór legitymacji studenckich i podpisywanie ślubowań odbędzie się 1 października 2024 r., po zakończeniu uroczystej Inauguracji roku akademickiego.
Studia niestacjonarne (pok. 224)
Odbiór legitymacji studenckich i podpisywanie ślubowań:
- 1 października 2024 r. (wtorek), w godz. 09:00–13:00
- 3 października 2024 r. (czwartek), w godz. 09:00–13:00
- 4 października 2024 r. (piątek), w godz. 09:00–13:00
- 5 października 2024 r. (sobota), w godz. 09:00–13:00
Przypominamy o obowiązku wniesienia opłaty za 1-szy semestr studiów najpóźniej do 14 października 2024 r. Opłaty nie można rozłożyć na raty.
Na Elektroniczną Legitymację Studencką można dodać bilet Krakowskiej Karty Miejskiej (KKM), jeśli student, na etapie rekrutacji, wyraził na to zgodę.
Po wydrukowaniu legitymacji nie ma możliwości zmiany tej decyzji i sformatowania legitymacji od nowa – w takiej sytuacji student musi wyrobić KKM na innym nośniku oferowanym przez Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie.
Politechnika Krakowska udostępniła rozwiązanie informatyczne, które umożliwia uzyskanie mLegitymacji studenckiej, czyli legitymacji studenckiej w smartfonie. mLegitymacja studencka działa tak, jak tradycyjny dokument. Pokazując ją na ekranie smartfona potwierdzisz, że jesteś studentem, skorzystasz z ulg i zwolnień. Instrukcja obsługi. Zachęcamy do korzystania.
ROZKŁAD ZAJĘĆ:
Podział godzin jest zamieszczony na stronie WIL w zakładce DLA STUDENTA. W podziale godzin podane zostaną podziały na grupy/podgrupy dla każdego rodzaju zajęć. Numery grup/podgrup można będzie sprawdzić na karcie studenta w WIRTUALNYM DZIEKANACIE w menu „grupy”.
Studenci są już przypisani do grup. Każda grupa dziekańska posiada osobny rozkład zajęć. Poniżej znajduje się spis oznaczeń, które informują o podgrupie projektowej lub laboratoryjnej w danej grupie dziekańskiej:
- GW – (np. 01, 02 … itd.) – grupa wykładowa
- GĆ (np. 01, 02 … itd.) – grupa ćwiczeniowa
- (P01) – pierwsza grupa projektowa, (P02) – druga grupa projektowa itd.
- (K01) – pierwsza grupa laboratoryjno-komputerowa, (K02) – druga grupa laboratoryjno-komputerowa itd.
- (L01) – pierwsza grupa laboratoryjna, (L02) – druga grupa laboratoryjna itd.
Zajęcia będą odbywać się w następujący sposób:
Studia stacjonarne
- I stopnia: wszystkie formy zajęć są prowadzone w formie stacjonarnej.
- II stopnia: wykłady – zdalnie, pozostałe formy zajęć – stacjonarnie.
Studia niestacjonarne
- Wykłady – zdalnie.
- Pozostałe formy zajęć – stacjonarnie.
Zmiany w salach w dniach … października 2024 r. – zostaną podane odpowiednio wcześniej.
Jak trafić na zajęcia? Tutaj mapka.
OBOWIĄZKOWE SZKOLENIA:
Studia stacjonarne
- Biblioteczne – zgodnie z
harmonogramem;
1 października 2024 r. (wtorek) od godz. 13.00 odbędą się szkolenia biblioteczne dla studentów I roku.
Przydział do grup oraz dokładne godziny rozpoczęcia zostaną podane odpowiednio wcześniej.
W tym dniu przewidziane są cztery terminy szkoleń dla czterech grup, w tym dla jednej w języku angielskim. Szkolenie trwa ok. 45 min i odbywa się on-line. Jednorazowo na szkolenie może zalogować się max. 250 os.
- Świadomościowe na temat równości i przeciwdziałania dyskryminacji – zostaną podane odpowiednio wcześniej;
- Dotyczące praw i obowiązków studenta – zostaną podane odpowiednio wcześniej;
- BHP – jest w podziale godzin.
Studia niestacjonarne
- Biblioteczne – zostaną podane odpowiednio wcześniej;
- Świadomościowe na temat równości i przeciwdziałania dyskryminacji – zostaną podane odpowiednio wcześniej;
- Dotyczące praw i obowiązków studenta – zgodnie z
harmonogramem.
Zdalne szkolenie dotyczące praw i obowiązków studenta dla studentów I stopnia studiów niestacjonarnych I roku określone jest w rozkładzie zajęć (SPO) i zaplanowane na dzień 12 października 2024 (sobota), w godz. 15.15 – 17.30.
Link zostanie podany odpowiednio wcześniej.
Pozostałe zostaną podane w terminie późniejszym.
* część szkoleń odbywa się na platformie TEAMS, w formie zdalnej. Konieczna jest instalacja DARMOWEGO dla studentów Politechniki Krakowskiej pakietu Office365.
OBOWIĄZKOWE ZAPISY:
- Należy aktywować darmowe dla studentów PK konto Office365 (szczególnie niezbędne do udziału w niektórych zajęciach/szkoleniach zdalnych w MS Teams).
Studia stacjonarne
- Wybór języka obcego – zapisy
- Wybór przedmiotu humanistycznego – obowiązkowego dla kierunku Transport – informacje otrzymacie na pierwszych zajęciach.
Studia niestacjonarne
- Wybór języka obcego – zapisy dotyczą wyłącznie studentów II stopnia. Studenci I stopnia rozpoczynają naukę języka w semestrze letnim 24/25 – informacje zostaną podane odpowiednio wcześniej.
- Wybór przedmiotu humanistycznego – zostanie podane odpowiednio wcześniej.
PRZYDATNE LINKI:
- Informacje Dziekanatu
- Organizacja roku akademickiego
- Godziny przyjęć w Dziekanacie oraz terminy dyżurów Dziekana i Prodziekanów
- Druki i formularze, które mogą się przydać w trakcie semestru
- Regulamin studiów
- Informacje Dziekanatu ds. pomocy materialnej – pok. 412a, IV piętro, na wprost windy w budynku głównym
INNE PRZYDATNE INFORMACJE:
- Zachęcamy do szybkiego wyboru starosty grupy, który w imieniu grupy będzie załatwiał sprawy studenckie w Dziekanacie (np. przedłużenie legitymacji całej grupie). Starosta jest reprezentantem grupy i ma swoje przywileje (np. szybki dostęp do Dziekanatu)
- Zachęcamy do ustalenia z wyprzedzeniem terminów egzaminów i zgłaszania ich zgodnie z instrukcjami, które pojawiają się odpowiednio wcześniej. Takie uzgodnienia pozwolą na wybór dogodnego terminu zaliczeń
- Zachęcamy do aktywności na grupach kierunkowych FB założonych przez Samorząd Studentów dla poszczególnych kierunków studiów – zostaną podane odpowiednio wcześniej
- Zachęcamy do śledzenia wydziałowego fanpage /WydzialInzynieriiLadowejPK
- Na stronie wydziałowej w zakładce „DLA STUDENTA” znaleźć można informacje dla:
- osób z niepełnosprawnościami
- osób potrzebujących wsparcia psychologiczno-pedagogicznego (Akademicki Punkt Konsultacji)
- Możecie również skorzystać z dodatkowego ubezpieczenia NNW
OGŁOSZENIA RÓŻNE
Informacje dla studentów studiów stacjonarnych
- 24.09.2024 r.: W systemie eHMS została umieszczona ankieta pt. „Aktywność sportowa w szkole średniej” dedykowana osobom rozpoczynającym studia na I stopniu. Zachęcamy do jej wypełnienia – pozwoli to AZS-owi dopasować ofertę zajęć sportowych do Waszych zainteresowań.