Informacje dla studentów I roku

W TYM JEDNYM MIEJSCU ZNAJDUJĄ SIĘ WSZYSTKIE WAŻNE INFORMACJE DLA STUDENTÓW I ROKU.
SPRAWDZAJCIE TEN ODNOŚNIK REGULARNIE!
(Informacje będą edytowane na bieżąco)

Ważne daty:

  • 1 października 2024 (wtorek) – Inauguracja nowego roku akademickiego dla studentów I rokuW tym dniu studenci I roku nie mają zajęć dydaktycznych
    Aby zapewnić podniosły charakter uroczystościom inauguracyjnym prosimy Państwa o stosowny ubiór.

Zaproszenie na inaugurację po rozwinięciu:

  • 3 października 2024 (czwartek) – Uczelniana Inauguracja roku akademickiego. Odwołane są zajęcia dydaktyczne dla wszystkich studentów Politechniki Krakowskiej.

Co Was czeka w najbliższych dniach?
Po inauguracji studenci mogą udać się do Dziekanatu* podpisać ślubowanie i odebrać legitymację. Szkolenia** będą sukcesywnie odbywać się w trakcie pierwszego miesiąca (studia stacjonarne) lub pierwszego semestru (studia niestacjonarne) dla kolejnych grup. W dniu 1 października Dziekanat jest czynny wyłącznie dla studentów 1 roku.
W pierwszym miesiącu zajęć mogą zdarzyć się odwołania zajęć i zamiany sal na zajęcia. Śledźcie naszą stronę wydziałową i Facebooka. A potem… uczęszczajcie na zajęcia, by czerpać jak najwięcej i bez problemu zamknąć pierwszą sesję.

* Dziekanat – miejsce, w którym student załatwi wszystkie sprawy studenckie, otrzyma poradę, przedłuży legitymację, uzyska informacje co/gdzie/kiedy/dlaczego, i inne.
** terminy szkoleń mogą być ustalone na 1 października br. – sprawdź niżej.

W DZIEKANACIE (II piętro, budynek główny):

Studia stacjonarne (pok. 226)

Studia niestacjonarne (pok. 224)

Na Elektroniczną Legitymację Studencką można dodać bilet Krakowskiej Karty Miejskiej (KKM), jeśli student, na etapie rekrutacji, wyraził na to zgodę.
Po wydrukowaniu legitymacji nie ma możliwości zmiany tej decyzji i sformatowania legitymacji od nowa – w takiej sytuacji student musi wyrobić KKM na innym nośniku oferowanym przez Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie.

Politechnika Krakowska udostępniła rozwiązanie informatyczne, które umożliwia uzyskanie mLegitymacji studenckiej, czyli legitymacji studenckiej w smartfonie. mLegitymacja studencka działa tak, jak tradycyjny dokument. Pokazując ją na ekranie smartfona potwierdzisz, że jesteś studentem, skorzystasz z ulg i zwolnień. Instrukcja obsługi. Zachęcamy do korzystania.

ROZKŁAD ZAJĘĆ:

Podział godzin jest zamieszczony na stronie WIL w zakładce DLA STUDENTA. W podziale godzin podane zostaną podziały na grupy/podgrupy dla każdego rodzaju zajęć. Numery grup/podgrup można będzie sprawdzić na karcie studenta w WIRTUALNYM DZIEKANACIE w menu „grupy”.

Studenci są już przypisani do grup. Każda grupa dziekańska posiada osobny rozkład zajęć. Poniżej znajduje się spis oznaczeń, które informują o podgrupie projektowej lub laboratoryjnej w danej grupie dziekańskiej:

  • GW – (np. 01, 02 … itd.) – grupa wykładowa
  • (np. 01, 02 … itd.) – grupa ćwiczeniowa
  • (P01) – pierwsza grupa projektowa, (P02) – druga grupa projektowa itd.
  • (K01) – pierwsza grupa laboratoryjno-komputerowa, (K02) – druga grupa laboratoryjno-komputerowa itd.
  • (L01) – pierwsza grupa laboratoryjna, (L02) – druga grupa laboratoryjna itd.

Zajęcia będą odbywać się w następujący sposób:

Studia stacjonarne

Studia niestacjonarne

Zmiany w salach w dniach …  października 2024 r.  – zostaną podane odpowiednio wcześniej.

Jak trafić na zajęcia? Tutaj mapka.

 OBOWIĄZKOWE SZKOLENIA: 

Studia stacjonarne

Studia niestacjonarne

 * część szkoleń odbywa się na platformie TEAMS, w formie zdalnej. Konieczna jest instalacja DARMOWEGO dla studentów Politechniki Krakowskiej pakietu Office365.

 OBOWIĄZKOWE ZAPISY:

  • Należy aktywować darmowe dla studentów PK konto Office365 (szczególnie niezbędne do udziału w niektórych zajęciach/szkoleniach zdalnych w MS Teams).

Studia stacjonarne

Studia niestacjonarne

 PRZYDATNE LINKI:

  1. Informacje Dziekanatu
  2. Organizacja roku akademickiego
  3. Godziny przyjęć w Dziekanacie oraz terminy dyżurów Dziekana i Prodziekanów
  4. Druki i formularze, które mogą się przydać w trakcie semestru
  5. Regulamin studiów
  6. Informacje Dziekanatu ds. pomocy materialnej – pok. 412a, IV piętro, na wprost windy w budynku głównym

 INNE PRZYDATNE INFORMACJE:

  • Zachęcamy do szybkiego wyboru starosty grupy, który w imieniu grupy będzie załatwiał sprawy studenckie w Dziekanacie (np. przedłużenie legitymacji całej grupie). Starosta jest reprezentantem grupy i ma swoje przywileje (np. szybki dostęp do Dziekanatu)
  • Zachęcamy do ustalenia z wyprzedzeniem terminów egzaminów i zgłaszania ich zgodnie z instrukcjami, które pojawiają się odpowiednio wcześniej. Takie uzgodnienia pozwolą na wybór dogodnego terminu zaliczeń
  • Zachęcamy do aktywności na grupach kierunkowych FB założonych przez Samorząd Studentów dla poszczególnych kierunków studiów – zostaną podane odpowiednio wcześniej
  • Zachęcamy do śledzenia wydziałowego fanpage /WydzialInzynieriiLadowejPK
  • Na stronie wydziałowej w zakładce „DLA STUDENTA” znaleźć można informacje dla:
  • Możecie również skorzystać z dodatkowego ubezpieczenia NNW

OGŁOSZENIA RÓŻNE

Informacje dla studentów studiów stacjonarnych

  • 24.09.2024 r.: W systemie eHMS została umieszczona ankieta pt. „Aktywność sportowa w szkole średniej” dedykowana osobom rozpoczynającym studia na I stopniu. Zachęcamy do jej wypełnienia – pozwoli to AZS-owi dopasować ofertę zajęć sportowych do Waszych zainteresowań.
Logo Funduszy Europejskich - Wiedza Edukacja Rozwój
Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
Logo Unii Europejskiej - Europejski Fundusz Społeczny
Przewiń do początku strony