Informujemy, że od 27 czerwca do 2 września br. dziekanat ds. studiów niestacjonarnych będzie pracować w systemie do poniedziałku do piątku. W tym okresie, w soboty Dziekanat będzie nieczynny.

W dniu 30 maja 2022 r. na zaproszenie p. Janusza Steca z firmy HOCHTIEF studenci I,II i III roku studiów na kierunku Budownictwa wzięli udział w zwiedzaniu budowy Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon.

Po wejściu na teren budowy i sprawdzeniu wyposażenia BHP zwiedzających, grupa udała się do sali konferencyjnej, gdzie zaprezentowano informację o powstającym obiekcie. Przedstawiono również dokumentację budowy w technologii BIM oraz wizualizację całego obiektu. Omówiono szczegóły zastosowanych technologii oraz wyzwania z jakimi spotkał się wykonawca podczas wznoszenia obiektu.

Po prezentacji i dyskusji ze studentami na temat powstającej inwestycji, zwiedzający rozpoczęli wycieczkę po terenie budowy. Uwagę zwiedzających przykuły zastosowane niekonwencjonalne i niestandardowe szalunki firmy PERI zastosowane w procesie produkcyjnym oraz skomplikowana bryły wznoszonych budynków.

Spotkanie zakończyło się pożegnaniem przy bramie głównej budowy i tradycyjnym uściskiem dłoni starszego Kierownika budowy - Janusza Steca

Organizatorami i opiekunami wycieczki byli mgr inż. Zuzanna Podgórna, dr hab. inż. Wojciech Drozd, prof. PK i mgr inż. Marcin Kowalik z Katedry Zarządzania z Budownictwem.

 

Fotogaleria z wydarzenia.

W dniu 7 czerwca 2022 r. ogłoszono wyniki V edycji Konkursu dla Młodych Inżynierów 20021/202 zorganizowanego przez miesięcznik Builder w ramach programu Builder for the Future.

Studenci z naszego Wydziału rozbili bank zdobywając I nagrodę, zgarniając wyróżnienie i 3 nagrody dodatkowe firmy DOM Construction. Na pięciu finalistów czterech jest z WIL PK.

Builder for the Future to społeczny program edukacyjny zainicjowany przez miesięcznik „Builder”, którego celem jest wspieranie młodych architektów oraz inżynierów budownictwa w uzupełnianiu edukacji, poszerzaniu fachowej i praktycznej wiedzy, umiejętności oraz kompetencji.

 

I NAGRODA – 8.000 zł

Projekt podwieszonej kładki nad rzeką Skawinką ciągu Wiślanej Trasy Rowerowej
Mariusz Spyrka
Wydział Inżynierii Lądowej
Agata Florek
Wydział Architektury
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
Mentorzy: dr inż. Bogusław Jarek, dr inż. Krzysztof Ostrowski

III WYRÓŻNIENIE – 1.000 zł

Projekt koncepcyjny dworca autobusowego na 8 stanowisk wraz z wstępnymi obliczeniami statycznymi
Szymon Grodowicz
Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki
Mentor: dr inż Michał Pazdanowski

FINALIŚCI

Koncepcja drewnianej podwieszanej kładki pieszo-rowerowej w Żywcu.
Ewa Słupska
Wydział Inżynierii Lądowej  Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki
Mentorzy: dr inż. Mariusz Hebda

Modelowanie BIM budynku użyteczności publicznej z wykorzystaniem programów Revit i Robot
Szymon Nowak
Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki
Mentor: dr hab. inż. Marek Słoński, prof. PK.

Projekt budynku restauracyjno-hotelowego wraz z obliczeniami konstrukcyjnymi
Paweł Wojtas
Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki
Mentor: dr inż. Jacek Dębowski

Projekt koncepcyjny przebudowy skrzyżowania trzywlotowego na terenie Ojcowskiego Parku Narodowego
Łukasz Bukała
Wydział Inżynierii Lądowej Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
Mentor: dr inż. Krystian Woźniak


NAGRODY DODATKOWE DOM CONSTRUCTION
Firma DOM Construction, partner wspierający program Builder for the Young Engineers, przeznaczyła 5.000 zł na dodatkowy fundusz nagród.

Analiza usterek oraz czasu i kosztu ich usunięcia w budynkach wielorodzinnych
Aleksandra Szadura
Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki
Mentor: dr hab. inż., prof. PK Krzysztof Zima

Elewacje VETURE jako rozwiązanie ocieplenia na istniejącej warstwie ocieplenia
Jakub Kotliński i Karolina Imiołek
Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki
Mentor: dr inż. Aleksander Byrdy

Modelowanie BIM budynku użyteczności publicznej z wykorzystaniem programów Revit i Robot
Szymon Nowak
Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki
Mentor: dr hab. inż. Marek Słoński, prof. PK.

Więcej o pracach studentów.

 

 

 

Przypominamy, że rezerwacji sal na egzaminy podczas sesji egzaminacyjnej na:

studia stacjonarne dokonuje się Katedrach - szczegóły/kontakty

studiów niestacjonarnych dokonują Panie w Dziekanacie studiów niestacjonarnych

 

Rezerwacji sal poza okresem sesji egzaminacyjnej należy dokonywać u Administratora Budynków WIL - p. Adama Cholewki.

Informujemy, że pozostał jedynie 1 miesiąc do zakończenia możliwości wysyłania zgłoszeń młodych inżynierów do Konkursu Nagroda Jamesa Dysona, organizowanego w Polsce przez Fundację Dyson. Konkurs skierowany jest do kreatywnych studentów oraz absolwentów (do 4 lat po ukończeniu studiów), którzy poszukują innowacyjnych rozwiązań i chcieliby przedstawić światu swój wynalazek. W ubiegłych latach do konkursu zgłoszono wiele imponujących projektów, w tym XTRUDE ZERO, autorstwa studentów Politechniki Warszawskiej i Uniwersytetu w Edynburgu. Laureaci zaprojektowali dostępną publicznie maszynę, która dezynfekuje i poddaje recyklingowi zużyte 3-warstwowe maseczki chirurgiczne, zamieniając je w polimerowy granulat wielokrotnego użytku.

W tegorocznej edycji organizatorzy zwiększyli sumę nagród pieniężnych, aby wesprzeć młodych inżynierów w pierwszym kluczowym etapie. Zwycięzcy etapów krajowych, których poznamy we wrześniu, otrzymają aż 27 000 zł na rozwój swoich projektów. Zwycięzcy etapu międzynarodowego mogą wygrać aż 162 000 zł. Zapraszamy do zapoznania się z materiałem w załączeniu lub wymogami.

Opowiedz nam, co u Ciebie.

Politechnika Krakowska bierze udział w największym europejskim przedsięwzięciu badawczym dotyczącym życia studentów w formie ankiety internetowej – EUROSTUDENT. Jest to cykliczny projekt, który pozwala na uchwycenie trendów przydatnych w kształtowaniu polityki publicznej.

Jest to ósma edycja międzynarodowego projektu badawczego EUROSTUDENT, koordynowanego w Polsce przez MEiN przy współpracy z niezależną agencją badawczą PBS Sp. z o.o.

Celem badania jest zgromadzenie i porównawcze opracowanie wskaźników statystycznych, dotyczących głównie społecznych i ekonomicznych uwarunkowań życia studentów w państwach europejskich – raport podsumowujący, ze wzglądu na duża liczbę krajów partycypujących, opublikowany zostanie wiosną 2024 roku.

Dołącz już dziś! (link do ankiety)

Zapraszamy do wzięcia udziału w ankiecie wszystkich uczestników studiów: I stopnia, II stopnia, jednolitych magisterskich oraz podyplomowych. Zapraszamy studiujących stacjonarnie, niestacjonarnie oraz tych, którzy studiują na odległość. Ankieta zajmie ok. 20 minut, dostępna jest do końca czerwca 2022 r.  Zalecamy wypełnianie na większym ekranie niż smartfon.

Zapewniamy, że Twój głos będzie miał ogromne znaczenie dla rzetelności wyników i reprezentatywności badania, a tym samym dla porównywalności wyników Polski na tle innych krajów europejskich. Podziel się swoją historią i doświadczeniami.